Archive for editor

Досвід роботи ДНЗ № 63 Солом`янського району м. Києва

фото Самойлової - директора 63Тема досвіду “Індивідуалізація в навчально-виховній роботі дошкільного закладу“.
Адреса досвіду: ДНЗ № 63 Солом`янського району м. Києва.
Автори досвіду: Самойлова Світлана Леонідівна, Лисенко Олена Георгіївна.
Анотація: Сутність досвіду полягає в створенні психолого-педагогічних умов у дошкільному навчальному закладі для становлення індивідуальності дошкільника. Необхідність індивідуалізації навчально-виховного процесу обумовлена можливістю краще враховувати здібності, інтереси, потенційні можливості кожної дитини, стиль спілкування і навчання. Це, у свою чергу, призводить до формування позитивного, толерантного ставлення до інших дітей, бачення та прийняття розбіжностей між ними, прагнення допомогти і підтримати.
Матеріали:
Опис досвіду роботи ДНЗ № 63
Стратегії педагогічної роботи з дітьми залежно від їх темпераменту
Поради щодо урахування індивідуальних відмінностей у виховному процесі
Анкета «Прояв самостійності дітей у родині» та поради батькам щодо виховання в дітей самостійності
Критерії об’єднання дітей для організації під-групових занять

ЗНО-2018: тести з іноземної мови будуть з аудіюванням та двох рівнів складності

Державна підсумкова атестація (ДПА) — випускні іспити, які складають випускники початкової (4 клас), основної (9 клас) та старшої (11 клас) школи, а також професійно-технічних і вищих навчальних закладів I–II рівнів акредитації в Україні. Державна підсумкова атестація проводиться наприкінці навчального року у навчальному закладі.

Семінар з питань компетентнісно орієнтованого навчання української мови учнів початкової школи

DSC_000131 жовтня 2017 року в НВК «Домінанта» відбувся семінар для вчителів початкових класів «Компетентнісно орієнтоване навчання молодших школярів на уроках  української мови».  Захід організовано НМЦ дошкільної і початкової освіти ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка. У ході обговорення було висвітлено такі важливі питання сьогодення, як варіативність уроків компетентнісно орієнтованого навчання грамоти (читання) першокласників  та формування і перевірка предметних компетентностей на уроках української мови.  Головний редактор УОВЦ «Оріон» Красуцька І.В. познайомила учителів з оновленням навчально-методичного забезпечення навчального процесу в початковій школі на засадах компетентнісного підходу.

К.І.Пономарьова. Особливості компетентнісно орієнтованого уроку української мови в початковій школі: презентація
К.І.Пономарьова. Вивчення есе на уроках української мови в 3-4 класах: презентація

Круглий стіл «Організаційно-педагогічні умови реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти»

IMG_20171020_16102220 жовтня 2017 року відбувся круглий стіл «Організаційно-педагогічні умови реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти» для вчителів початкових класів м. Києва, які беруть участь у пілотному проекті «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти». Учасники круглого стола розповіли про здобутки і проблеми в організації роботи в експериментальних класах, обговорили питання організації інтегрованого навчання першокласників, матеріально-технічного забезпечення, влаштування навчального середовища для учнів 1 класу, а також планували тематичні тижні «Моя родина» та «Світ рослин». Л. Кравчук та О. Полякова, тренери проекту, відповіли на запитання вчителів.
За результатами зустрічі були прийняті узгоджені рішення щодо підходів до складання календарно-тематичного планування та заповнення класного журналу.

Тренінг «Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання»

kontseptsiya_novoji_ukr_shkoly25 жовтня 2017 року в рамках міжнародного семінару для представників пілотних шкіл «Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання» було проведено тренінг «Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання». Організаторами тренінгу виступили організація «КультурКонтакт Австрія», «Всеукраїнський фонд «Крок за кроком».
Реалізацію змісту тренінгу забезпечували австрійські тренери Хельга Шахінгер, Сузанна Фрейншляг, Юлія Найда, Ольга Банах.
У ході роботи учасники ознайомились із актуальною темою «Теорія множинного інтелекту» й обговорили можливості її застосування при плануванні та проведенні інтегрованого навчання. Особливо емоційною була практична частина заняття, на якій австрійські колеги представили низку вправ, спрямованих на організацію кооперативного навчання. По закінченні тренінгу всі учасники отримали сертифікати.
Нова українська школа: сторінка на сайті МОН України
Посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» (онлайн-ресурс)

Детальніше>>

«Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання»: Міжнародний семінар для представників пілотних шкіл

na_mizhnarodnomu_seminari24 жовтня 2017 року в Києві відбувся міжнародний семінар для представників пілотних шкіл «Нова українська школа – нові підходи до навчання і викладання». Відкрили семінар Лілія Гриневич, міністр МОН України; Герміне Поппеллер, посол Австрії; Гудрун Пайнсі, уповноважена з питань освіти Австрії. Про хід упровадження проекту стандарту та перші успіхи розповіли П.К.Хобзей, заступник Міністра освіти та науки України; Г.Шовкалюк, координатор проекту для пілотних шкіл з англійської мови; Л.Андрушко, директор львівської ЗОШ І ступеня «Світанок».
З метою встановлення зворотного зв’язку щодо впровадження проекту Державного стандарту початкової освіти було створено 13 робочих груп із числа директорів пілотних шкіл, заступників директорів з навчально-виховної роботи, вчителів-експериментаторів, тренерів.
Детальніше>>

Міжнародний день Чорного моря

image

Міжнаро́дний день Чо́рного мо́ря — день, який відзначається щороку 31 жовтня. Нагодою для становлення Міжнародного дня Чорного моря стало те, що 31 жовтня 1996 року урядові організації Болгарії, Румунії, Росії, Туреччини, Грузії та України підписали «Стратегічний план дій із відновлення та захисту Чорного моря». Необхідність в такому документі виникла у зв’язку з небезпекою руйнування унікальних природних комплексів водної території. Тоді ж було вирішено зробити 31 жовтня Міжнародним днем Чорного моря.

Кравчук Л.В. Міжнаро́дний день Чо́рного мо́ря 

Батьків можуть оштрафувати, якщо дитина пропускає школу без пояснення причини

 

Якщтвори доброо дитина без пояснення причини не приходить до школи понад 10 днів, це може грозити батькам штрафом у кількадесят гривень.
Про це йдеться в матеріалі львівського видання “Експрес”.
“Дитина не може прогулювати школу без поважної причини. Якщо школяр пропускає уроки за сiмейними обставинами, то батько чи мати повиннi написати пояснення, у якому мають вказати причини вiдсутностi учня. Як правило, попередньо батьки телефонують класному керiвниковi та кажуть, що дитини цього дня не буде, а пiзнiше пишуть пояснення“, – каже начальниця львівського управлiння освiти Зоряна Довганик.

100 пілотних шкіл забезпечать методикою LEGO

images

100 пілотних шкіл забезпечать методикою LEGO, а до перенавчання вчителів, які братимуть 2018-го перший клас Нової української школи, долучаться тренери The LEGO Foundation. Про це домовились міністр освіти Лілія Гриневич та генеральний директор The LEGO Foundation Джон Гудвін.
Так, у другому півріччі 100 шкіл, які зараз пілотують новий стандарт початкової освіти, отримають набори «Шість цеглинок». Ними мають забезпечити кожну дитину в експериментальних класах.
За словами Джона Гудвіна, «Шість цеглинок» – це технологія навчання, що допоможе учням тренувати пам’ять, розвивати моторику і творчо мислити. Через гру вони зможуть навчитися таким важливим умінням як, наприклад, вирішення проблемних завдань.
«Ми дуже зацікавлені в співпраці, тому що справді хочемо змінити нашу школу і підхід до навчання. Насамперед, це стосується початкової школи, з якої в наступному навчальному році почнеться реформа і діти підуть в перший клас Нової української школи. Нам потрібно забезпечити її новим обладнанням і новими методиками, зокрема, навчання через гру, яке впроваджує у своїх проектах LEGO», – відзначила Лілія Гриневич.
Вона також наголосила, що водночас із забезпеченням методиками так само важливо навчити педагогів їх використовувати – як і коли з ними можна працювати, на що вони спрямовані. Джон Гудвін погодився долучити їхніх тренерів до такого навчання. Так, для вчителів пілотних шкіл проведуть відповідні тренінги до кінця цього року.
Для перенавчання 22 тисяч вчителів, які наступного року братимуть перший клас, буде 2 модулі. Перший – для дистанційного курсу, який МОН планує запустити на початку 2018-го. У ньому будуть презентовані методики навчання через гру для початкової школи. Другий модуль буде розрахований на тренерів, які готуватимуть вчителів під час очного етапу. У ньому усі методики розглядатимуться на практиці.
Для того, щоб зафіксувати усі домовленості, сторони домовилися внести відповідні зміни до Меморандуму про взаєморозуміння між МОН та фондом The LEGO Foundation. У його межах в Україні уже впроваджується проект «Сприяння освіті»: фонд забезпечує дошкільні навчальні заклади та початкові школи ігровими наборами LEGO, проводить навчання педагогів та надає методичний супровід. Географія проекту налічує 8 областей України, до нього долучені 200 закладів освіти.

Сорок уроків майбутнього: як у школах запроваджують інноваційну інформатику

5b2a2624cb6e

Відтепер на уроках інформатики школярі можуть дізнатися, що таке біткоїни та навіщо винайшли 3D-друк. Група ентузіастів на чолі з київським айтішником Олександром Лісовським розробила кілька уроків про технологічні інновації – і отримала підтримку Міністерства освіти.
Інформатика, яка не про перші Windows