Archive for editor

Організація освітнього процесу в початковій школі у 2019/2020 н. р.

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

Лист ІМЗО № 22.1/10-2876 від 22.08.2019 року «Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти у закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2019/2020 навчальному році»
Лист МОН № 1/9-523 від 16.08.2019 року «Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році»
Лист МОН №1/9-498 від 05.08.2019 року «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н. р.»
Лист Міністерства освіти і науки України № 1/11-5966 від 01.07.2019 року «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році»
Лист МОН від 27.06.2019 року № 1/9-414 “Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”
Лист МОН України №1/9-409 від 26.06.2019 року  “Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році”
Лист МОН України №1/9-365 від 10.06.2019 року “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році”
Лист МОН №1/11 – 9224 від 30.08.2018 року «Щодо функціонування груп подовженого дня у закладах загальної середньої освіти». 
Наказ МОН № 1033 від 29.07.2019 року «Про впровадження нової редакції Українського правопису»
Наказ МОН № 1154 від 27.08.2019 року «Затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу»
Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти
Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти
Лист МОН від 23.08.2019 № 1/9-531 “Щодо ціннісно орієнтованої тематики проведення Першого уроку та навчання у 2019/2020 навчальному році”

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Методичні рекомендації для 3-х пілотних класів НУШ

ПЕДАГОГІКА ПАРТНЕРСТВА
НУШ: Педагогіка партнерства
Педагогіка партнерства у Новій українській школі
Меморандум №б/н від 30.06.2019 року “Співпраця між педагогами, батьками та учнями”

НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ

Збірник календарно-тематичних планувань для 1 класу (НУШ) на 2019/2020 н. р.
Збірник календарно-тематичних планувань з української мови та літератури на 2019/2020 н. р.
Збірник календарно-тематичних планувань з англійської мови на 2019/2020 н. р.
Сценарії Першого уроку у 2019/2020 навчальному році
 

Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів

15645314_564090917115830_1334255240_nМіністерство освіти і науки запропонувало нову модель оцінювання для перших класів. Це описова модель, що дозволяє оцінювати учнів в умовах компетентнісного навчання. До цього в Україні практики такого оцінювання не було. Школи знають, як оцінити результати навчання (наприклад, кількість помилок у диктанті), проте не знають, як оцінити процес навчання і компетентності.
Оскільки вже майже рік в Україні пілотують новий Стандарт початкової освіти, нову модель оцінювання запропоновували цим школам. За результатами їхнього відгуку, міністерство внесе зміни і поширить зразок нового оцінювання серед усіх перших класів. Тож, це оцінювання запрацює вже з 2018/2019 навчального року. “Нова українська” школа пояснює, в чому особливість нового зразка оцінювання.

ЩО ЗМІНИЛОСЯ У ДЕРЖАВНІЙ ПІДСУМКОВІЙ АТЕСТАЦІЇ І ХТО ПРОХОДИТИМЕ ЇЇ ЦЬОГО РОКУ – НАБУВ ЧИННОСТІ НОВИЙ ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ДПА

Державну підсумкову атестацію цього року складатимуть:

  • учні 4-х класів. ДПА проводиться виключно для моніторингу якості освіти і жодним чином не впливає на оцінювання результатів навчання учня. Проходить в письмові формі в закладі освіти. Терміни затверджує керівник закладу освіти в межах навчального року. Обов’язковою є атестація з української мови та математики;

Пам’ятка для батьків про інклюзію: на що мають право та як подати документи на навчання (ІНФОГРАФІКА)

bb71c07233b21a95ec000c616ce325a11-340x160[1]Що робити батькам, аби відкрити інклюзивний клас і на що вони мають право? Запитання про це постійно отримує редакція “Нової української школи”. Тож ми вирішили створити інфографіку із відповідями. Зберігайте і використовуйте.

Чи задають за кордоном домашні завдання на канікули і вихідні

5b2a2624cb6eШкільні канікули – час розваг, відпочинку, пізніх прокидань, байдиків для дітей – і жодних підручників. Чи, можливо, слід давати хоч невелике навантаження для роботи мозку? Що ж кажуть про обсяги домашнього завдання батьки школярів, самі учні і вчителі з різних країн?

Учителів запрошують обрати підручники для 2 класу

imagesЗ 25 лютого до 10 березня вчителі можуть обрати підручники для 2 класу.

Ознайомитись з фрагментами підручників можна за цим посиланням, повідомляє Інститут модернізації змісту освіти.

Екологічний інтерактив «За екозвичками – до World-cafe»

DSC_42276 лютого 2019 року учасників екологічного інтерактиву «За екозвичками – до World-cafe» гостинно приймав у себе НВК № 30 «ЕКОНАД». Обмін досвідом вчителів початкової школи, біологів та вихователів ГПД закладів освіти Києва здійснювався у достатньо активному діалозі. Використаний формат фахової дискусії «Світове кафе» передбачав обговорення актуальних проблем екологічної освіти дітей з відпрацюванням набутих практик. За столиками відвідувачок очікували страви – сучасні ідеї з формування навчальних компетентностей від фахівців – вчителів НВК «ЕКОНАД»: «Смакуємо настрій» (заощадження води), «Страва по-домашньому» (сортування сміття), «Трояндові спогади» (друге життя паперу), «Слава авосьці» (етичне споживання) тощо. На згадку з кафе можна було взяти: пам’ятку, блокнотик, торбу для покупок, QR-код з інформацією та безліч ідей для роботи з дітьми.

DSC_4220Родзинкою стала і страва від шефа – методиста НМЦ дошкільної та початкової освіти Київського університету ім. Б.Грінченка Санковської І.М. – річний екологічний шкільний проект «Моє довкілля».
«Відкритий мікрофон» – логічний підсумок роботи World-cafe.

ДПА-2019. Перелік шкільних іспитів

Pencil-1_iМіністерство освіти і науки визначило перелік навчальних предметів, із яких у 2018/19 навчальному році буде проведена державна підсумкова атестація учнів, які завершують здобуття освіти в 4-х, 9-х та 11-х класах.

Відповідний наказ відомства підписаний міністром освіти Лілією  Гриневич.

Моніторинг з математики: чотирикласники найгірше вирішили завдання на міркування

Найважче чотирикласникам розв’язувати завдання на міркування, найлегше  на перевірку знань.

На цьому наголошує в своєму аналізі результатів моніторингу математичної компетентності чотирикласників радник міністерки освіти і науки та член Національної команди експертів з реформування вищої освіти Володимир Бахрушин.

Немає істотних відмінностей в успішності виконання завдань у розрізі змістових категорій (числа й вирази, геометричні фігури й величини, вимірювання, робота з даними). Середня складність завдань для цих категорій перебувала в межах 51–62%.

Сертифікація: МОН затвердило програму тестування вчителів

Міністерство освіти і науки затвердило програму незалежного тестування фахових знань та умінь вчителів початкової школи під час проходження сертифікації. Відповідний наказ №33 від 14 січня опублікували на сайті Українського центру оцінювання якості освіти. На основі цієї програми УЦОЯО складе тести, які використовуватимуть під час оцінювання вчителів.

Як зазначено в документі, тестування оцінюватиме:

  • здатності вивчати, аналізувати та застосовувати під час планування освітнього процесу професійну літературу, подану в паперовій та електронній формах;
  • здатності планувати роботу, розробляти календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, планувати професійний саморозвиток учителя;
  • здатності здійснювати цілепокладання, коригування освітнього процесу на основі зіставлення проміжних результатів із запланованими;
  • здатності дотримуватися вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі;
  • здатності до використання в освітньому процесі системи теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
  • здатності до використання в освітньому процесі методик навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
  • здатності до організації та проведення педагогічної діагностики учня;
  • здатності добирати доцільні методи, засоби й форми навчання відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів класу;
  • здатності до надання батькам (особам, що їх замінюють) порад і рекомендацій з питань підтримки учня в освітній діяльності за межами закладу освіти;
  • здатності до організації взаємодії з батьками в різних формах;
  • здатності до створення безпечних, психологічно комфортних умов освітнього процесу;
  • здатності до змістового наповнення освітнього середовища відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти;
  • здатності до врахування індивідуальних потреб учнів, зокрема обдарованих дітей, дітей, які мають особливі освітні потреби, під час створення освітнього середовища.

Програма складається з трьох розділів:

Перший розділ “Планування та організація освітнього процесу”

  • мета і завдання освітнього процесу;
  • нормативно-правова база організації освітнього процесу в початковій школі;\
  • робота з інформацією та інформаційними джерелами;
  • планування освітнього процесу.

Другий розділ “Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів”

  • сучасні технології навчання в початковій школі;
  • педагогіка партнерства;
  • система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (мовно-літературна, математична, природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна освітні галузі);
  • методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (методики навчання мови та літератури, навчання математики, навчання інтегрованого курсу “Я досліджую світ”);
  • робота з батьками (іншими законними представниками);
  • педагогічна діагностика.

Третій розділ “Створення освітнього середовища”

  • здоров’язбережувальне освітнє середовище;
  • змістове наповнення освітнього середовища;
  • цифрове середовище;
  • інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами.

Завантажити документ можна за цим посиланням.