Archive for editor

ГОТУЄМОСЯ ДО СЕРТИФІКАЦІЇ – 2021

uke6an7pg8shЗАКОН УКРАЇНИ «Про освіту» 
ЗАКОН «Про повну загальну середню освіту»

КОНЦЕПЦІЯ НУШ
ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ
САНІТАРНИЙ РЕГЛАМЕНТ
НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ( базовий, типовий)
ТИПОВІ ОСВІТНІ ПРОГРАМИ
«НУШ: ПОРАДНИК ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ»
ОНЛАЙН-КУРС для вчителів початкової школи на платформі MON-EDERA-OSVITORIA
ОНЛАЙН-КУРС «Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими потребами», на платформі EdEra-SmartOsvita:
99 ВІДЕО ОНЛАЙН-КУРСУ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
ЗНО-онлайн. Тести ЗНО онлайн для вчителів
Сертифікація вчителів: дивіться тестові завдання

“Курс “Культура добросусідства”: навчально-методичне забезпечення вчителя”

Комплект навчальних програм наскрізного інтегрованого курсу за вибором «Культура добросусідства», схвалених до використання в освітніх закладах України. Завантажити… 

Освітня програма інтегрованого курсу «Культура добросусідства» для 1–2 класів (І цикл) закладів загальної середньої освіти. Завантажити…

Лист ІМЗО № 22.1/12-Г-366 від 15.06.2018 «Комплект програм спеціального інтегрованого курсу для ЗЗСО»

Лист МОН України від 03.09.2019 р. №1/11-8036 щодо впровадження інтегрованого курсу «Культура добросусідства»

Лист МОН України від 17/07/2020 № 1/9-384  щодо впровадження курсу «Культура добросусідства»

Адаптовані та підготовлені до використання робочі зошити до програм курсу «Культура добросусідства».   Ознайомитись

Нові програми та посібники, схвалені для використання МОН України.  Ознайомитись

Як можна навчати через проєкти. Приклади з фінських уроків

1449146361Дослідження навколишнього світу, лічба, музика, малювання, мова – фінські школярі від 1 класу відкривають нове через проєктну роботу. Результатом може бути плакат, тематичний журнал, фотоальбом, комікс, фільм, анімація, презентація в PowerPoint тощо.

КРИТЕРІЇ ПРОЕКТНОЇ РОБОТИ

Навчальна програма або курикулум – настільна книга кожного фінського вчителя. Розробляти ідею проекту, його мету та інструменти реалізації він повинен, враховуючи програму.

ХХІ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика

_2_1418295023_613x321_2_0Цього року ХХІ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика пройде у форматі Всеукраїнського відкритого марафону.
Учасниками марафону можуть бути учні 3-11 класів закладів загальної середньої освіти, учні закладів професійної (професійно-технічної) освіти, студенти, курсанти закладів фахової передвищої та вищої освіти.
Марафон проходитиме в дистанційному форматі з 22 лютого до 21 березня 2021 року в чотири етапи.
Інформація про марафон на сайті Інституту модернізації змісту освіти

Деякі питання проведення ХХІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
Лист Інституту модернізації змісту освіти від 17.12.2020 року № 22.1/10-2605 «Про проведення Всеукраїнського відкритого марафону з української мови імені Петра Яцика»
Правила проведення Всеукраїнського відкритого марафону з української мови імені Петра Яцика

Як зрозуміти, чи підручник хороший. ІНФОГРАФІКА

282915Що має бути в підручнику, а чого – ні? Які є проблеми в українських підручниках? Як можна покращити підручники? Дивіться відповіді в інфографіці “Нової української школи” спільно з Фінським проєктом “Навчаємось разом” + проєктом ЄС.

Читайте також “Якими мають бути підручники – поради від фінських експертів” та “Підручники: як перевіряють, які недоліки та що з цим у Фінляндії

МОН затвердило перелік підручників для 4-го класу, які отримали гриф

282915Міністерство освіти і науки надало гриф “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України” підручникам для 4 класів закладів загальної середньої освіти.

Про це йдеться наказі МОН №53 від 16 січня, опублікованому на сайті Інституту модернізації змісту освіти.

Що таке і для чого свідоцтво досягнень учнів НУШ – відповідає МОН

72227.970Міністерство освіти і науки відповіло на найпоширеніші запитання щодо свідоцтва досягнень.

– Що таке свідоцтво досягнень учнів / учениць 1–4-х класів НУШ?

Свідоцтво досягнень – це документ, який дає розгорнуте уявлення про навчальний поступ дитини в школі. Вчитель / вчителька заповнює документ двічі на рік.

Свідоцтво досягнень складається з двох частин: характеристики наскрізних умінь учня / учениці та результатів навчання за предметами або інтегрованими курсами. Наскрізні вміння або так звані “м’які” вміння, як-от читання з розумінням, ініціативність чи здатність співпрацювати, формуються під час вивчення всіх предметів та інтегрованих курсів.

Свідоцтво досягнень не містить балів. Для оцінювання як наскрізних умінь, так і результатів навчання учнів / учениць 12-х класів застосовуються твердження “має значні успіхи”, “демонструє помітний прогрес”, “досягає результату за допомогою дорослих”, “потребує уваги й допомоги”. У 34-х класах результати навчання оцінюють за чотирма рівнями: “початковий”, “середній”, “достатній”, “високий” рівні, а наскрізні вміння – так само, як і в 12-х.

Грінченківська декада – 2020

img640_50У рамка Грінченківської декади в Інституті  післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка було проведено Фестиваль творчих проєктів «НУШ. Інтегроване навчання (за творами Б. Грінченка про природу). Захід організовано викладачами кафедри дошкільної та початкової освіти ІПО Київського університету імені Бориса Грінченка Л. В. Кравчук та О. В. Поляковою. У фестивалі взяли участь учителі початкових класів навчальних закладів м. Києва, які представили розробки поєктів тематичних днів за творами Б. Грінченка.
Кравчук Л. Борис Грінченко про роль книги
Полякова О. Борис Грінченко про особистість вчителя початкової школи
Обозова А. С. Дружба
Павленко Ю. М. Лелеки
Замишляк І.В. Весна
Кочнєва К.К. Ластівка
Морміль І. В. Піклування
Самардак О.В. Дуб
Шмирко І. М. Дружба – велика сила
Щербатюк А. В. Дружба
Сікорська Т.В., Бабяк А.В. Весна

Для учнів 3–4 класів пропонують провести урок про безпеку в інтернеті

5b2a2624cb6eПроєкт Stop_sexтинг пропонує вчителям провести урок “#Не_ведусь: ми – герої безпеки в Інтернеті” для учнів 3–4 класів.
Завантажити матеріали й подивитися навчальне відео можна за цим посиланням.
Урок, зокрема, містить такі теми:

  • Найбільш поширені форми взаємодії в інтернеті в дітей та основні пов’язані з ними ризики
  • Захист приватної інформації в інтернеті
  • Ознаки ризикованої комунікації
  • Правила безпечної поведінки в інтернеті
  • Поширені онлайн-ризики
  • Зустріч з онлайн-знайомими в реальному житті
  • Хто може допомогти, якщо дитина стала жертвою сексуального насильства онлайн
  • Як діяти, якщо хтось із дітей зізнався, що став жертвою сексуального насильства онлайн
  • Що робити вчителям / адміністрації школи в разі виявлення учня, який потрапив у ситуацію онлайн-ризику.

Відкрита терапевтична група “Педагогічно-батьківські посиденьки за корисним перекусом”

9711__3Викладачів і батьків запрошують на безплатні регулярні зустрічі.
Як обрати школу для дитини, побудувати гарні взаємини з класним керівником, чого чекати від батьківських зборів, що робити у батьківському комітеті – ці та багато інших запитань батьки зможуть поставити педагогам.
І навпаки: вчителі зможуть відкрито спитати, як боротися з дитячою неслухняністю на уроках і перервах, що цікавить їхніх учнів у вільний домашній час, а ще розкажуть, чому не потрібно робити домашку замість дитини.
Заняття тривалістю 1 година 30 хвилин відбуватимуться щотижня.
Зустрічі вестиме менторка Тетяна Гніда. Більше про групи можна дізнатись тут.
Зареєструватись можна за цим посиланням.