Archive for editor

Реформа освіти передбачає систему позитивного оцінювання, а не покарання

Reforma-osvity-peredbachaye-systemu-pozytyvnogo-otsinyuvannya-a-ne-pokarannya-radnytsya-ministraМОН розробляє нову систему оцінок, яка підійде для компетентнісного підходу.
Про це заявила радниця міністра освіти Оксана Макаренко в ефірі Чорноморської телерадіокомпанії.
За словами Макаренко, найперше, що змінює реформа освіти – це ставлення до процесу оцінювання.

З 1 жовтня стартує реєстрація на конкурс «Учитель року-2018»

1 жовтня розпочинається реєстрація на конкурс «Учитель року-2018», що має виявити педагогів, готових до реформування освіти. Про це йшлося під час засідання центрального оргкомітету змагань.
Переможці конкурсу отримають звання «Заслужений вчитель України» та грошові винагороди, лауреати  – грамоти Кабінету Міністрів та ВРУ.
«Конкурс є важливим для нас, оскільки він проходитиме у передстартовий рік для реформи Нова українська школа. Ми розуміємо, що зміни в школі відбудуться тоді, коли зміниться учитель, і цей конкурс має допомогти нам виявити проактивних педагогів, тих, хто готовий до змін уже зараз», – наголосив заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей.
Цьогоріч змагання проводитимуть у чотирьох номінаціях: «Українська мова та література», «Фізика», «Німецька мова» та «Фізична культура».
Основні фахові змагання вчителів відбуватимуться публічно, про що йдеться в умовах конкурсу.
Вперше конкурсантів реєструватимуть на єдиній платформі, яку надала компанія «Майкрософт Україна». Посилання на реєстраційну форму буде розміщено на сторінці МОН 1 жовтня.  А реєстрація триватиме до 22 жовтня 2017 року.
У фіналі конкурсу педагоги  представлять коротке відеорезюме – міні-розповідь про досвід роботи у школі та унікальні напрацювання. Також конкурсанти продемонструють педагогічну майстерність у конкурсі «Методичний практикум».
Завершальні змагання пройдуть у чотирьох областях: Рівненській, Івано-Франківській, Запорізькій та Волинській.
Перебіг заключного туру, відеозаписи конкурсних випробувань, оціночні відомості можна буде переглянути на сторінці конкурсу:
http://mon.gov.ua/activity/education/vseukrayinskij-konkurs-uchitel-roku-2018/
Окрім цього, розпочнеться робота над оновленням Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року» – незабаром проект документу буде представлено для громадського обговорення.

1449146361Як розвивати критичне мислення в учнів (з прикладом уроку)

Критичне мислення нині один з модних трендів в освіті. Про те, що його розвиток є одним з наскрізних завдань навчально-виховного процесу, йдеться й у Концепції нової української школи.
Та з чого починати? Як навчати дітей розрізняти факт і суб’єктивне бачення, не піддаватися на маніпуляції?
Наша відповідь – використовувати методи розвитку критичного мислення під час уроків.
Критичне мислення – складне й багаторівневе явище. Мислити критично означає вільно використовувати розумові стратегії та операції високого рівня для формулювання обґрунтованих висновків і оцінок, прийняття рішень.
З педагогічної точки зору критичне мислення – це комплекс мисленнєвих операцій, що характеризується здатністю людини:

  • аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
  • бачити проблеми, ставити запитання;
  • висувати гіпотези та оцінювати альтернативи;
  • робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його.

Цим мисленнєвим операціям можна і необхідно навчати, а далі – вдосконалювати їх, тренувати, як, наприклад, тренують м’язи спортсмени чи техніку гри – музиканти. І саме школа є ідеальним середовищем для цього.
То який він – урок з розвитку критичного мислення?

1424036523_kvtg3wkizbi«КОЛОСОК» – Міжнародний інтерактивний учнівський природничий конкурс
Лист Міністерства освіти і науки України від 31.05.2017 №1/9 – 305 «Про підсумки Міжнародного природничого інтерактивного учнівського конкурсу «Колосок» у 2016/2017 навчальному році»
«КОЛОСОК-осінній-2017»
Запитання для підготовки до конкурсу «КОЛОСОК-осінній-2017»
Матеріали для підготовки до конкурсу «КОЛОСОК-осінній-2017»

Майстер-клас переможця ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2017» Ляшенко Анни Миколаївни

6 квітня 2017 року в cпеціалізованому навчально-виховному комплексі «Деснянка» з поглибленим вивченням англійської мови Деснянського району відбувся майстер-клас  переможця ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу  «Учитель року-2017» Ляшенко Анни Миколаївни.
У заході взяли участь лауреати та учасники ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу  «Учитель року-2017» у номінації «Початкова освіта».
Учитель початкових класів Ляшенко А.М. провела інтегрований урок математики та трудового навчання у 3 класі. Анна Миколаївна поділилася досвідом щодо здійснення предметної інтеграції, яка дає змогу учням молодшого шкільного віку висловлювати свої думки на запропоновану тему, водночас застосовувати здобуті знання, життєвий досвід, робити власні, нехай незначні, але дуже необхідні кожній дитині умовиводи і пошукові відкриття. Крім того, педагог наочно продемонструвала, як інтеграція уроків сприяє розвитку творчих здібностей учнів, уможливлює розумове навантаження дітей чергувати з творчим.

Фотогалерея

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА 2017-2018 н.р.

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р
Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року
Старт Нової української школи!
Наказ МОН України від 13.07.2017 року № 1021 “Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня”
Лист ІМЗО від 18.07.2017 року №21.1/10-1500 “Щодо наказу Міністерства освіти і науки України від 12.08.2014 № 931” →
Орієнтовний перелік засобів навчання у початковій школі Нової української школи на 2017/2018 навчальний рік
Відео Нова українська школа
Л. Гриневич. Школи відмовляться від карального оцінювання
Навіщо сертифікація і чому вчителі її проходитимуть
Як батькам читати і розуміти новий Держстандарт для початкової школи
У МОН розповіли, як будуть навчати вчителів початкової школи
У МОН укотре спростували новину про триместри
Про затвердження експериментального навчального плану початкової школи експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють в межах дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти»
Стали відомі деталі того, як вчитимуть дітей у пілотних школах
Пілотні класи працюватимуть за двома різними модельними програмами (ОНОВЛЕНО)
Онлайн. 18 серпня – Всеукраїнська серпнева конференція педагогічних працівників за участі Володимира Гройсмана та Лілії Гриневич
Стоп фейк: школа, а не МОН, вирішує, якою має бути структура навчального року
Оновлені програми для початкової школи, поради вчителям, додаткові навчальні матеріалиМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ТА ПРОЕКТ EDERA ЗА СПРИЯННЯ МФ «ВІДРОДЖЕННЯ»

Педагогам ДНЗ

Лист МОН від 17.08.2017 № 1/11-8268 “Про Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році”
Лист МОН від 13.06.2017 № 1/9-322 “Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році”
«Впевнений старт» – нова редакція освітньої програми для дітей старшого дошкільного віку
Освітня програма« Впевнений старт»  для дітей старшого дошкільного віку

Організація навчального процесу в початковій школі (2017-2018 н.р.)

Нормативні документи

Наказ МОН України від 13.07.2017 року № 1021 “Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня”
Наказ МОН України від 21.07.2017 року № 1081 “Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)”
Наказ МОЗ України № 709 від 26.06.2017 року
Про визнання такими, що втратили чинність, Державні санітарні правила та норми «Влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах» ДСанПіН 5.5.6.009-98
Наказ МОН України № 784 від 01.06.2017 року  «Про затвердження Додаткових заходів щодо формування мовних компетентностей учнів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин на 2017-2021 роки»
Лист МОН № 1/9-315 від 07.06.2017 року «Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів»
Лист МОН № 1/9-436 від 09.08.2017 року «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році»
Лист МОН України № 1/9-413 від 27.07.2017 року «Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році»
Лист МОН України від 12.07.2017 року № 1/9-385 «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році»
Державні санітарні правила і норми для загальноосвітніх навчальних закладів

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р
Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року
Старт Нової української школи!
Наказ МОН України від 13.07.2017 року № 1021 “Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня”
Лист ІМЗО від 18.07.2017 року №21.1/10-1500 “Щодо наказу Міністерства освіти і науки України від 12.08.2014 № 931” →
Орієнтовний перелік засобів навчання у початковій школі Нової української школи на 2017/2018 навчальний рік
Відео Нова українська школа
Л. Гриневич. Школи відмовляться від карального оцінювання
Навіщо сертифікація і чому вчителі її проходитимуть
Як батькам читати і розуміти новий Держстандарт для початкової школи
У МОН розповіли, як будуть навчати вчителів початкової школи
У МОН укотре спростували новину про триместри
Про затвердження експериментального навчального плану початкової школи експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють в межах дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти»
Стали відомі деталі того, як вчитимуть дітей у пілотних школах
Пілотні класи працюватимуть за двома різними модельними програмами (ОНОВЛЕНО)
Онлайн. 18 серпня – Всеукраїнська серпнева конференція педагогічних працівників за участі Володимира Гройсмана та Лілії Гриневич
Стоп фейк: школа, а не МОН, вирішує, якою має бути структура навчального року
Оновлені програми для початкової школи, поради вчителям, додаткові навчальні матеріалиМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ТА ПРОЕКТ EDERA ЗА СПРИЯННЯ МФ «ВІДРОДЖЕННЯ»

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
Простір української дитячої книги
Г. Мельник. Читання на вибір, а не з примусу
Петренко Л. З досвіду реалізації екологічного проекту в школі

 

Проект “Вчимося жити разом”

DSC_082421 – 23 червня 2017 року в Києві відбувся тренінг для регіональних тренерів «Методика викладання тренінгового курсу «Вчимося жити разом» в початковій школі». Тренінг є однією з активностей проекту «Вчимося жити разом», ініційованого представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та підтриманого Службою Європейської Комісії з гуманітарної допомоги та громадянського захисту (ЕСНО) в рамках своєї ініціативи «Діти миру». Майбутні регіональні тренери пройшли підготовку для подальшого навчання вчителів початкової школи з методики викладання тренінгового курсу «Вчимося жити разом» у рамках предмету «Основи здоров’я». Протягом трьох днів учасники знайомилися з концепцією, змістом і методикою підготовки вчителів для викладання тренінгового курсу «Вчимося жити разом», пробували себе в ролі тренерів, вибірково відпрацьовуючи уроки-тренінги для учнів початкових класів за курсом «Вчимося жити разом», обговорювали питання щодо організації тренінгової підготовки педагогів у регіонах. Учасники тренінгу отримали відповідні сертифікати і право готувати вчителів початкових класів до роботи у проекті «Вчимося жити разом»
Сертифікат

ОРГАНІЗАЦІЯ ГОРОДКОВОГО ТУРНІРУ В ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Меленimagesець Л. І.,

старший викладач
кафедри методики та психології
дошкільної і початкової світи
ІППО КУ імені Бориса Грінченка,
канд.пед.наук

В Україні зростає кількість спортивних секцій та шкіл, а також родин, які бажають віддати на навчання різним видам спорту своїх маленьких дітей. Звертаючись до тренерів з питанням: «З якого віку і яким видам спорту можна навчати дітей дошкільного віку?», нерідко дивуються, коли чують у відповідь, що давно пора. Зрозуміло, про справжній спорт в дошкільному віці рано говорити, але різні види ігор та розваг з елементами спорту цілком доступні дітям 5-6 років, і навіть – більш раннього віку.

Детальніше