Розвиток пізнавальної активності молодших школярів: від теорії до практики

СЕМІНАР ІППО ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Пізнавальна активність є соціально значущою якістю особистості і формується у школярів в навчальній діяльності. Проблема розвитку пізнавальної активності молодших школярів, як показують дослідження, перебувала в центрі уваги психологів і педагогів з давніх часів. Дане явище зафіксовано в педагогічній теорії як принцип «активності і самостійності учнів у навчанні». Стрімко змінюється життя, так само швидко змінюються погляди і уявлення дітей, з’являються нові об’єктивні причини втрати у них інтересу до шкільного навчання. Саме тому необхідно збагачувати навчальний процес цікавим змістом, новими формами і прийомами роботи. Стимуляція пізнавальних інтересів школярів надходить із змісту навчального матеріалу, який несе учням нову невідому ще раніше інформацію, що викликає почуття подиву перед тим, який багатий світ і як мало він ще відкритий йому, учневі.
Пропонуємо матеріали науково-методичного семінару в дистанційному режимі «Розвиток пізнавальної активності молодших школярів: від теорії до практики». Учасники семінару  дізнаються про психофізіологію становлення мислення дитини та що є джерелом пізнавальної активності, які стадії розвитку проходить пізнавальний інтерес та методи діагностики пізнавальної активності молодшого школяра, ознайомляться з досвідом голландських колег щодо активізації пізнавальної активності дітей. У практичній  частині семінару представлено розробки уроків та презентації, які містять вправи і завдання, спрямовані на розвиток пізнавальної активності молодших школярів.

Програма семінару

Матеріали семінару:
Кочерга О. В.  Психофізіологія становлення мислення дитини

http://elibrary.kubg.edu.ua/3428/1/O_Kocherga_PS_6_IPPO.pdf

Дятленко Н. М. Адаптивна освіта в Голландії: вчитися – значить самостійно творити

http://elibrary.kubg.edu.ua/1249/1/N_Dyatlenko_DV_1_IPPO.pdf

Кравчук Л. В. Розвиток пізнавальної активності молодших школярів http://elibrary.kubg.edu.ua/2421/1/Krravchuk_L_3.pdf

Кравчук Л. В. Розвиток пізнавальної активності молодших школярів. Презентація

Методи діагностики пізнавальної активності молодшого школяра

Підлісна С. В. Назви чисел при відніманні. Порівняння чисел і виразів. Розв’язування задач на застосування дії віднімання. Вимірювання і запис довжин відрізків. Урок математики у 1-му класі (з використанням мультимедійних технологій та гештальт-вправи «Узгоджені дії»). Презентація

Стадник Л. О. Математика в 1 класі. Приклади на додавання і віднімання. Презентація

Стадник Л. О. Математика в 1 класі. Живі задачі. Презентація

Стадник Л. О. Математика в 1 класі. Логічні задачі. Презентація

Беляєва   Т. М.  Чарівний каптур. Японська казка. Урок літературного читання. 3 клас

 

Залишити відповідь