Педагогічний досвід

Використання психологічних вправ на уроках у початковій школі
img_7099З досвіду роботи  учителя початкових класів Києво-Печерського ліцею № 171 «Лідер» Печерського   району м. Києва,  Підлісної Світлани  Володимирівни

Cучасне високотехнологічне суспільство вимагає суттєвих змін парадигми освіти, яка повинна не тільки давати учням знання, а й формувати інструмент для можливості здобуття знань. Для подолання найбільш поширених проблем навчального-виховного процесу, таких як невміння вчитися й долати труднощі пізнавальної діяльності учнями, здобуття ними низки спеціальних навичок; з метою гуманізації та індивідуалізації сучасного навчання вбачаємо необхідність змінення традиційного підходу до уроку. А саме – впровадження в навчально-виховний процес уроків нового типу, де поряд із звичайними засобами і прийомами навчання будуть впроваджуватись психологічні методи. До таких нових інструментів навчання і виховання належать психологічні методи, зокрема вправи гештальт-напрямку, основою яких є невимушене спілкування і співтворчість учителя та учня. Основна мета таких вправ – знімати нервову, психічну та м’язову напругу, зосереджувати увагу школярів, розвивати уміння краще розуміти себе і інших, створювати умови для особистісного зростання. Безперечно, особливостями таких уроків є і покращення зосередження уваги, адже урок стає більш цікавим, відзначається високою динамікою та покращенням психологічного клімату. Також важливо зазначити і підвищення згуртованості учнів через методи саморозкриття та самопізнання.  Особливо доцільним є використання психологічних вправ при знайомстві з класом, при привітанні, що дає можливість створення творчої атмосфери, адже психологічні вправи надають можливість дітям розкривати свої почуття, допомагають позбавитися комплексів, агресії.
Психологічний супровід як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів
Психологічні вправи на уроках  у початковій школі

Залишити відповідь