Archive for 26 Лютого, 2019

Учителів запрошують обрати підручники для 2 класу

imagesЗ 25 лютого до 10 березня вчителі можуть обрати підручники для 2 класу.

Ознайомитись з фрагментами підручників можна за цим посиланням, повідомляє Інститут модернізації змісту освіти.

ДПА-2019. Перелік шкільних іспитів

Pencil-1_iМіністерство освіти і науки визначило перелік навчальних предметів, із яких у 2018/19 навчальному році буде проведена державна підсумкова атестація учнів, які завершують здобуття освіти в 4-х, 9-х та 11-х класах.

Відповідний наказ відомства підписаний міністром освіти Лілією  Гриневич.

Моніторинг з математики: чотирикласники найгірше вирішили завдання на міркування

Найважче чотирикласникам розв’язувати завдання на міркування, найлегше  на перевірку знань.

На цьому наголошує в своєму аналізі результатів моніторингу математичної компетентності чотирикласників радник міністерки освіти і науки та член Національної команди експертів з реформування вищої освіти Володимир Бахрушин.

Немає істотних відмінностей в успішності виконання завдань у розрізі змістових категорій (числа й вирази, геометричні фігури й величини, вимірювання, робота з даними). Середня складність завдань для цих категорій перебувала в межах 51–62%.

Сертифікація: МОН затвердило програму тестування вчителів

Міністерство освіти і науки затвердило програму незалежного тестування фахових знань та умінь вчителів початкової школи під час проходження сертифікації. Відповідний наказ №33 від 14 січня опублікували на сайті Українського центру оцінювання якості освіти. На основі цієї програми УЦОЯО складе тести, які використовуватимуть під час оцінювання вчителів.

Як зазначено в документі, тестування оцінюватиме:

  • здатності вивчати, аналізувати та застосовувати під час планування освітнього процесу професійну літературу, подану в паперовій та електронній формах;
  • здатності планувати роботу, розробляти календарно-тематичне планування змісту освітніх галузей, планувати професійний саморозвиток учителя;
  • здатності здійснювати цілепокладання, коригування освітнього процесу на основі зіставлення проміжних результатів із запланованими;
  • здатності дотримуватися вимог нормативно-правових документів, що регламентують організацію освітнього процесу в початковій школі;
  • здатності до використання в освітньому процесі системи теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
  • здатності до використання в освітньому процесі методик навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти;
  • здатності до організації та проведення педагогічної діагностики учня;
  • здатності добирати доцільні методи, засоби й форми навчання відповідно до визначених мети і завдань уроку, іншої форми навчання з урахуванням специфіки змісту навчального матеріалу та індивідуальних особливостей учнів класу;
  • здатності до надання батькам (особам, що їх замінюють) порад і рекомендацій з питань підтримки учня в освітній діяльності за межами закладу освіти;
  • здатності до організації взаємодії з батьками в різних формах;
  • здатності до створення безпечних, психологічно комфортних умов освітнього процесу;
  • здатності до змістового наповнення освітнього середовища відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти;
  • здатності до врахування індивідуальних потреб учнів, зокрема обдарованих дітей, дітей, які мають особливі освітні потреби, під час створення освітнього середовища.

Програма складається з трьох розділів:

Перший розділ “Планування та організація освітнього процесу”

  • мета і завдання освітнього процесу;
  • нормативно-правова база організації освітнього процесу в початковій школі;\
  • робота з інформацією та інформаційними джерелами;
  • планування освітнього процесу.

Другий розділ “Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів”

  • сучасні технології навчання в початковій школі;
  • педагогіка партнерства;
  • система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (мовно-літературна, математична, природнича, громадянська та історична, соціальна та здоров’язбережувальна освітні галузі);
  • методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти (методики навчання мови та літератури, навчання математики, навчання інтегрованого курсу “Я досліджую світ”);
  • робота з батьками (іншими законними представниками);
  • педагогічна діагностика.

Третій розділ “Створення освітнього середовища”

  • здоров’язбережувальне освітнє середовище;
  • змістове наповнення освітнього середовища;
  • цифрове середовище;
  • інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами.

Завантажити документ можна за цим посиланням.

У Києві впровадять нове шкільне меню

IMG_0397У столиці до нового навчального року планують запровадити нове меню та змінити організацію харчування в школах. Про це повідомив заступник голови КМДА Валентин Мондриївський, пише прес-служба освітнього департаменту Києва.

“Ми зараз працюємо над створенням нової моделі харчування в столичних школах. Головною метою цих змін є підвищення споживчих властивостей блюд, рівня безпеки продуктів, а також створення умов для забезпечення уніфікованого рівня якості в усіх школах Києва. Окрім того, плануємо запровадити єдину систему контролю якості за дотриманням норм калорійності спільно із Держпродспоживслужбою. Плани амбітні, але вже до початку навчального року 2019-2020 ми маємо запровадити новий механізм, – пообіцяв Мондриївський. Також він зазначив, що будуть запроваджені технологічні карти (рецептури), стандарти матеріального забезпечення їдалень, моніторинг якості продуктів та багаторівневий контроль якості наданих послуг. Усе це буде виписане у міській програмі. Зокрема, й посилення вимог до постачальників продуктів та компаній-організаторів харчування. Нагадаємо, для шкільних їдалень затвердили 110 нових рецептів з ягідним соусом до м’яса та м’ятою в салаті.