Archive for Січень 22, 2018

Номінанти «Освітнього Оскару – 2017» серед нас!

Exif_JPEG_420“Є концепція Нової української школи, і ця концепція позитивно сприймається суспільством. Завдання для Міністерства освіти та науки, Педагогічної академії та освітян – цю концепцію реалізувати …
Я сподіваюся, що ті 147 освітян з 23 областей України, які взяли участь в конкурсі, – це наші агенти змін, на яких ми маємо спиратися в реалізації нашої реформи. Бо вчитель є серцевиною освітнього процесу, людиною яка розвиває, показує приклад, сприяє формуванню цінностей і ставлень, формуванню компетентностей”, – сказав на церемонії нагородження заступник міністра освіти та науки Павло Хобзей.
У даному випадку ці слова безпосередньо стосуються працівника НМЦ дошкільної та початкової освіти ІППО Київського університету імені Бориса Грінченка Санковської Ірини Мечиславівни  –  учасниці конкурсу 2017 року в номінації «Методист».
Конкурс «Освітній Оскар» має на меті знайти й поширити найкращий інноваційний досвід останніх років у системі освіти України, відзначити обдарованих педагогів та учнів у 19-ти різних номінаціях. Також конкурс покликаний піднести імідж освітян, відзначити вчителів, працівників освіти, управлінців в сфері освіти та навчальні заклади.
Засновником конкурсу “Освітній Оскар” є видавництво «Шкільний світ», що спеціалізується на виданні педагогічної літератури.
Щиро вітаємо переможницю!
Відео з прес-конференції

Як учителю отримати зворотний зв’язок від учнів? Кілька ефективних методик

novyj_risunokЯк учитель може дізнатися, чи учні добре засвоїли навчальний матеріал, чи їм подобаються методи роботи в класах? Запитання “в лоба” працюють не завжди і часом можуть викликати зворотну реакцію – учні закриваються. Щоб цього не сталося, у нагоді вчителю можуть стати методики зворотного зв’язку.
Що таке рефлексія, і як краще її проводити?

На обговорення винесли Концепцію розвитку громадянської освіти в Україні

classroom-teacher-with-studentsМіністерство освіти і науки винесло на громадські обговорення Концепцію розвитку громадянської освіти в Україні.
Про це повідомили на сайті МОН.
“Концепція розвитку громадянської освіти в Україні базується на необхідності створення сприятливих умов для формування та розвитку громадянських компетентностей людини у всіх сферах та на всіх рівнях освіти.
Це дозволить громадянам краще розуміти свою роль в умовах демократії, відповідально ставитися до свої прав та обов’язків, покращити свою здатність брати активну участь у суспільно-політичних процесах, а також усвідомлено діяти на захист та утвердження демократії“, – зазначено у вступі Концепції.

 

Про проведення Всеукраїнської акції «Разом до Нової школи»

15645314_564090917115830_1334255240_nРедакція часопису «Розкажіть онуку» за консультаційно-інформаційної підтримки Інституту модернізації змісту освіти проводять Всеукраїнську акцію «Разом до Нової школи» для вчителів початкових класів, вихователів дитячих садків та педагогічних працівників позашкільних установ.
Мета акції: виявлення, поширення та популяризація кращого досвіду роботи вчителів початкових класів, вихователів дошкільних навчальних закладів, викладачів позашкільних дитячих установ, які формують життєві компетентності, необхідні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці, особистість, громадянську позицію здобувача освіти Нової української школи; роблять освітній процес цікавим, захоплюючим.

Лист ІІТЗО від 28.12.2017  №  21.1/10-2961 
Умови проведення акції (Додаток до листа ІІТЗО)

Педагогічний досвід

Використання психологічних вправ на уроках у початковій школі
img_7099З досвіду роботи  учителя початкових класів Києво-Печерського ліцею № 171 «Лідер» Печерського   району м. Києва,  Підлісної Світлани  Володимирівни

Cучасне високотехнологічне суспільство вимагає суттєвих змін парадигми освіти, яка повинна не тільки давати учням знання, а й формувати інструмент для можливості здобуття знань. Для подолання найбільш поширених проблем навчального-виховного процесу, таких як невміння вчитися й долати труднощі пізнавальної діяльності учнями, здобуття ними низки спеціальних навичок; з метою гуманізації та індивідуалізації сучасного навчання вбачаємо необхідність змінення традиційного підходу до уроку. А саме – впровадження в навчально-виховний процес уроків нового типу, де поряд із звичайними засобами і прийомами навчання будуть впроваджуватись психологічні методи. До таких нових інструментів навчання і виховання належать психологічні методи, зокрема вправи гештальт-напрямку, основою яких є невимушене спілкування і співтворчість учителя та учня. Основна мета таких вправ – знімати нервову, психічну та м’язову напругу, зосереджувати увагу школярів, розвивати уміння краще розуміти себе і інших, створювати умови для особистісного зростання. Безперечно, особливостями таких уроків є і покращення зосередження уваги, адже урок стає більш цікавим, відзначається високою динамікою та покращенням психологічного клімату. Також важливо зазначити і підвищення згуртованості учнів через методи саморозкриття та самопізнання.  Особливо доцільним є використання психологічних вправ при знайомстві з класом, при привітанні, що дає можливість створення творчої атмосфери, адже психологічні вправи надають можливість дітям розкривати свої почуття, допомагають позбавитися комплексів, агресії.
Психологічний супровід як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів
Психологічні вправи на уроках  у початковій школі

До козаків у гості

nw_409591_344546732287974_130999733_nРозробка виховного заходу

Підготувала Оністрай Тамара Михайлівна, вихователь групи продовженого дня ШДС «Поділля» Подільського району м. Києва
Завдання: розширювати знання про життя української козачини на Запорізькій Січі; удосконалювати навички письмового множення чисел; виховувати почуття патріотизму та національної гідності; повторити правопис власних назв; формувати уявлення про походження українських прізвищ; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти розвитку зв’язного мовлення, логічного мислення.
Виховний захід

Екологічне виховання в початковій школі

qnzaChYk7a2sJvFmwnvqzWSEЕкологічне виховання – це систематична педагогічна діяльність спрямована на розвиток в учнів екологічної культури.
Молодший шкільний вік сприятливий для розвитку в учнів основ екологічної культури. Самою природою обумовлено соціальне призначення дитинства –   адаптація дитини до природи й суспільства, здатність брати відповідальність за свої вчинки перед людьми, рослинним і тваринним світом. Початкова школа дає можливість сформувати пізнавальний потенціал екологічних знань  для подальшої бази вивчення предметів природничо-математичного циклу, виховувати особистість, яка усвідомлює місце людини в довкіллі,  через ознайомлення з рослинним і тваринним світом, розкриття взаємозв’язків і  взаємозалежностей у природі, вивчення та дослідження куточків рідного краю і його культури.
Лаппо В.П. Форми екологічного виховання в навчально-виховному процесі початкової школи

Стартувала реєстрація на онлайн-курс для вчителів НУШ

На сайті студії онлайн-освіти EdEra (за посиланням: https://ed-era.com/nus) стартувала реєстрація на обов’язковий «Онлайн-курс для вчителів початкової школи», які навчатимуть 1-й клас з вересня 2018 року. Наразі, зареєструвавшись, можна ознайомитися зі структурою курсу, функціоналом платформи, а також вступними роликами лекторів, що читатимуть матеріал. Докладну інструкцію, як зареєструватися на курс, можна завантажити за посиланням (Додаток про реєстрацію).
«Ми спеціально запустили реєстрацію на курс раніше, ніж має розпочатися саме навчання. Це має допомогти слухачам звикнути до платформи, дасть змогу спокійно зареєструватися та освоїтися», – розповів засновник студії онлайн-освіти EdЕra Ілля Філіпов.
Навчання на курсі має початися одразу після затвердження КМУ нового Державного стандарту початкової освіти. Про порядок і дату старту навчання буде повідомлено додатково.
>Онлайн-курс відкритий для всіх бажаючих. Тобто кожен вчитель, який хоче опанувати методики компетентнісного навчання, або, наприклад, батьки школярів, можуть пройти навчання. У разі успішного закінчення курсу вони отримають електронний сертифікат. Успішність оцінюватиметься за виконання теоретичних і практичних завдань, що отримуватиме слухач під час навчання. Наявність сертифікату обов’язкова для вчителів, що навчатимуть 1-й клас з вересня 2018 року. Він зараховуватиметься як підвищення кваліфікації.
Курс складається з 6 модулів. Серед тем – Державний стандарт початкової освіти, управління класом, методики компетентнісного та інтегрованого навчання, інклюзивна освіта.
Також розроблено інтерактивний посібник-глосарій EdEra Books ( https://edera.gitbooks.io/glossary/) із короткими теоретичними відео та навчальними текстами з онлайн-курсу. Так вчителі матимуть швидкий доступ до важливої методичної інформації.
«Кожен експерт, який брав участь у створенні курсу, – справжній професіонал. Я переконана, що перегляд цього курсу буде корисним не лише для вчителів Нової української школи, а й для кожного, хто працює з дітьми чи має власних дітей школярів», – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Онлайн-курс створено в межах співпраці Міністерства освіти і науки України, студії онлайн-освіти EdEra, громадської спілки «Освіторія» та партнерів.