Archive for Вересень 26, 2017

Говорити з батьками. Польський досвід педагогіки партнерства

9711__3“Педагогіка партнерства” – доволі новий термін в Україні. Хто з ким має бути партнерами в школі і як? Усе це ще треба проявити, обговорити і осмислити всім учасникам навчального процесу.
Сам термін у нас почав активно вживатися після його появи в Концепції Нової української школи. Там педагогіка партнерства – один з компонентів формули НУШ.
Зазначається, що “в основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками.

В Україні не буде відбору до перших класів – радниця міністра

Важливим принципом нового закону “Про освіту” є рівний доступ до середньої освіти.Про це заявила радниця міністра освіти Оксана Макаренко під час виступу в рамках лекторію на фестивалі інновацій Interpipe TechFest, передає Womo.
Зокрема, цей принцип означає відсутність відбору дітей до перших класів.
“Якщо раніше це означало рівняння кожної дитини на певний стандарт, то зараз цей принцип означає таке – не буде вступного відбору дітей до першого класу. Молодша школа повинна бути однаково якісною для всіх дітей, незалежно від того, чи вміють вони читати, чи ні (перед вступом у школу – ред.), а також близькою до дому”, – зазначила Оксана Макаренко.

Реформа освіти передбачає систему позитивного оцінювання, а не покарання

Reforma-osvity-peredbachaye-systemu-pozytyvnogo-otsinyuvannya-a-ne-pokarannya-radnytsya-ministra

МОН розробляє нову систему оцінок, яка підійде для компетентнісного підходу.
Про це заявила радниця міністра освіти Оксана Макаренко в ефірі Чорноморської телерадіокомпанії.
За словами Макаренко, найперше, що змінює реформа освіти – це ставлення до процесу оцінювання.

З 1 жовтня стартує реєстрація на конкурс «Учитель року-2018»

1 жовтня розпочинається реєстрація на конкурс «Учитель року-2018», що має виявити педагогів, готових до реформування освіти. Про це йшлося під час засідання центрального оргкомітету змагань.
Переможці конкурсу отримають звання «Заслужений вчитель України» та грошові винагороди, лауреати  – грамоти Кабінету Міністрів та ВРУ.
«Конкурс є важливим для нас, оскільки він проходитиме у передстартовий рік для реформи Нова українська школа. Ми розуміємо, що зміни в школі відбудуться тоді, коли зміниться учитель, і цей конкурс має допомогти нам виявити проактивних педагогів, тих, хто готовий до змін уже зараз», – наголосив заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей.
Цьогоріч змагання проводитимуть у чотирьох номінаціях: «Українська мова та література», «Фізика», «Німецька мова» та «Фізична культура».
Основні фахові змагання вчителів відбуватимуться публічно, про що йдеться в умовах конкурсу.
Вперше конкурсантів реєструватимуть на єдиній платформі, яку надала компанія «Майкрософт Україна». Посилання на реєстраційну форму буде розміщено на сторінці МОН 1 жовтня.  А реєстрація триватиме до 22 жовтня 2017 року.
У фіналі конкурсу педагоги  представлять коротке відеорезюме – міні-розповідь про досвід роботи у школі та унікальні напрацювання. Також конкурсанти продемонструють педагогічну майстерність у конкурсі «Методичний практикум».
Завершальні змагання пройдуть у чотирьох областях: Рівненській, Івано-Франківській, Запорізькій та Волинській.
Перебіг заключного туру, відеозаписи конкурсних випробувань, оціночні відомості можна буде переглянути на сторінці конкурсу:
http://mon.gov.ua/activity/education/vseukrayinskij-konkurs-uchitel-roku-2018/
Окрім цього, розпочнеться робота над оновленням Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року» – незабаром проект документу буде представлено для громадського обговорення.

Як розвивати критичне мислення в учнів (з прикладом уроку)

1449146361

Критичне мислення нині один з модних трендів в освіті. Про те, що його розвиток є одним з наскрізних завдань навчально-виховного процесу, йдеться й у Концепції нової української школи.
Та з чого починати? Як навчати дітей розрізняти факт і суб’єктивне бачення, не піддаватися на маніпуляції?
Наша відповідь – використовувати методи розвитку критичного мислення під час уроків.
Критичне мислення – складне й багаторівневе явище. Мислити критично означає вільно використовувати розумові стратегії та операції високого рівня для формулювання обґрунтованих висновків і оцінок, прийняття рішень.
З педагогічної точки зору критичне мислення – це комплекс мисленнєвих операцій, що характеризується здатністю людини:

  • аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
  • бачити проблеми, ставити запитання;
  • висувати гіпотези та оцінювати альтернативи;
  • робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його.

Цим мисленнєвим операціям можна і необхідно навчати, а далі – вдосконалювати їх, тренувати, як, наприклад, тренують м’язи спортсмени чи техніку гри – музиканти. І саме школа є ідеальним середовищем для цього.
То який він – урок з розвитку критичного мислення?

«КОЛОСОК»

1424036523_kvtg3wkizbi«КОЛОСОК» – Міжнародний інтерактивний учнівський природничий конкурс
Лист Міністерства освіти і науки України від 31.05.2017 №1/9 – 305 «Про підсумки Міжнародного природничого інтерактивного учнівського конкурсу «Колосок» у 2016/2017 навчальному році»
«КОЛОСОК-осінній-2017»
Запитання для підготовки до конкурсу «КОЛОСОК-осінній-2017»
Матеріали для підготовки до конкурсу «КОЛОСОК-осінній-2017»

Майстер-клас переможця ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2017» Ляшенко Анни Миколаївни

6 квітня 2017 року в cпеціалізованому навчально-виховному комплексі «Деснянка» з поглибленим вивченням англійської мови Деснянського району відбувся майстер-клас  переможця ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу  «Учитель року-2017» Ляшенко Анни Миколаївни.
У заході взяли участь лауреати та учасники ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу  «Учитель року-2017» у номінації «Початкова освіта».
Учитель початкових класів Ляшенко А.М. провела інтегрований урок математики та трудового навчання у 3 класі. Анна Миколаївна поділилася досвідом щодо здійснення предметної інтеграції, яка дає змогу учням молодшого шкільного віку висловлювати свої думки на запропоновану тему, водночас застосовувати здобуті знання, життєвий досвід, робити власні, нехай незначні, але дуже необхідні кожній дитині умовиводи і пошукові відкриття. Крім того, педагог наочно продемонструвала, як інтеграція уроків сприяє розвитку творчих здібностей учнів, уможливлює розумове навантаження дітей чергувати з творчим.

Фотогалерея

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА 2017-2018 н.р.

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р
Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року
Старт Нової української школи!
Наказ МОН України від 13.07.2017 року № 1021 “Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня”
Лист ІМЗО від 18.07.2017 року №21.1/10-1500 “Щодо наказу Міністерства освіти і науки України від 12.08.2014 № 931” →
Орієнтовний перелік засобів навчання у початковій школі Нової української школи на 2017/2018 навчальний рік
Відео Нова українська школа
Л. Гриневич. Школи відмовляться від карального оцінювання
Навіщо сертифікація і чому вчителі її проходитимуть
Як батькам читати і розуміти новий Держстандарт для початкової школи
У МОН розповіли, як будуть навчати вчителів початкової школи
У МОН укотре спростували новину про триместри
Про затвердження експериментального навчального плану початкової школи експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють в межах дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти»
Стали відомі деталі того, як вчитимуть дітей у пілотних школах
Пілотні класи працюватимуть за двома різними модельними програмами (ОНОВЛЕНО)
Онлайн. 18 серпня – Всеукраїнська серпнева конференція педагогічних працівників за участі Володимира Гройсмана та Лілії Гриневич
Стоп фейк: школа, а не МОН, вирішує, якою має бути структура навчального року
Оновлені програми для початкової школи, поради вчителям, додаткові навчальні матеріалиМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ТА ПРОЕКТ EDERA ЗА СПРИЯННЯ МФ «ВІДРОДЖЕННЯ»

Педагогам ДНЗ

Лист МОН від 17.08.2017 № 1/11-8268 “Про Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році”
Лист МОН від 13.06.2017 № 1/9-322 “Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році”
«Впевнений старт» – нова редакція освітньої програми для дітей старшого дошкільного віку
Освітня програма« Впевнений старт»  для дітей старшого дошкільного віку