Archive for 22 Травня, 2017

Поради дитячого психолога Світлани Ройз

Вік молодших школярів – вік загостреної чутливості. Перехід від дитсадкового милування, відчуття своєї унікальності до шкільної відповідальності та критики – складний для багатьох дітей. Перший клас школи, як мінімум, є адаптаційним, перехідним на фізіологічному, емоційному, інтелектуальному та соціальному рівнях розвитку дитини. Під час будь-якого адаптаційного процесу для дитини важливим є ресурс, підтримка і авторитет «ведення», адже дитина дуже чутлива та уважна до того, хто стає для неї опорою. Перший Учитель є шкільним «психологічним коконом», який може допомогти зміцнити, проявитися і розкритися потенціалу дитини. Важливо,  щоб перший учитель давав приклад авторитетності (поваги, усвідомлення свого місця, емоційної компетентності та зрілості), а не авторитарності (тиску, емоційної оцінки та нав`язування правил).

Чому важливо обережно використовувати червону ручку (як і будь-який жорсткий вияв критики)?

Школа молодого вчителя

Поради молодому вчителю початкових класів. Підготовка вчителя до уроку
Педагогіка співробітництва: сутність, ключові ідеї, форми та методи
Розвиток стосунків партнерства як найпродуктивнішої системи відносин в умовах педагогічної взаємодії
ФОРМУВАННЯ ГУМАНІСТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ – ВАЖЛИВИЙ АСПЕКТ ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ
МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ (методичні рекомендації)
РЕАЛІЗАЦІЯ НАСТУПНОСТІ В МАТЕМАТИЧНІЙ ОСВІТІ: РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Добро починається з тебе

Одним із о1сновних завдань сучасної школи є формування у дітей ціннісних ставлень і суджень, які слугують базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії з суспільством.  Пріоритетними у проведенні виховних заходів для учнів 1-4 класів є активні методи та форми роботи, що спрямовані на самостійний пошук істини та сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи і творчості. Серед них: ситуаційно-рольова гра, сюжетно-рольова гра, гра-драматизація, інсценування, гра-бесіда, гра-мандрівка, екскурсія, ігрова вправа,  усний журнал, групова справа, уявна подорож, конкурси, ігри, моделювання, інсценізація, вікторина, екскурсія, хвилини з мистецтвом, година спостереження, година милування тощо.
Пропонуємо Вашій увазі матеріали заходів, що сприятимуть вихованню у дітей людських чеснот, поваги до оточуючих,  вміння справедливо оцінювати свої та чужі вчинки.

Виховний захід у 2 класі. Добро і зло
Виховний захід у 4 класі. Добро і доброчинність. Поняття доброчинності, людяності, моральної чистоти людини

Інформує прес-служба УЦОЯО

Моніторинг початкової освіти: запитання і відповіді

У травні 2017 року відбудеться апробація завдань для моніторингу початкової освіти. Український центр оцінювання якості освіти пропонує ознайомитися з найбільш актуальними питаннями щодо цього та відповідями на них.
Хто братиме участь у моніторингу і хто його проводитиме?
Навесні 2018 року Український центр оцінювання якості освіти проведе моніторингове дослідження читацької та математичної компетентностей четвертокласників. Дослідження не буде загальнообов’язковим. У ньому зможуть взяти участь лише ті навчальні заклади, що потраплять до репрезентативної вибірки. Вибірка формуватиметься таким чином, що результати моніторингу відображатимуть стан навчальних досягнень випускників початкової школи всієї країни. Очікується, що учасниками дослідження стануть  близько 6 000 учнів різних типів загальноосвітніх закладів, розташованих у міській і сільській місцевостях.
Моніторинг у 4 класі за матеріалами УЦОЯО

Проект «Вчимося жити разом» поширюється в освітянському просторі України

narada24–25 квітня 2017 року в м. Києві за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) відбулася Всеукраїнська нарада з питань адвокації, планування, впровадження, моніторингу та оцінки заходів проекту «Вчимося жити разом». У роботі наради взяли участь регіональні координатори з 24 областей України та м. Києва. Учасники наради детально проаналізували план заходів, затверджений наказом МОН від 21.04.2017 № 624 та визначили першочергові кроки щодо його реалізації у 24 областях України та м. Києві.
Про проект «Вчимося жити разом»
Чому потрібна спеціальна підготовка вчителів курсу «Основи здоров’я»
Рекомендації щодо курсу «Основи здоров’я»