Archive for Квітень 25, 2017

Щорічноdda916dcd5dacb7a9a7f5d06330574d0 15 грудня у всіх країнах, що утримують статус провідних світових виробників чаю, відзначається Міжнародний день чаю (International Tea Day). Рішення відзначати Міжнародний день чаю саме 15 грудня було прийнято після неодноразового обговорення в багатьох міжнародних організаціях і профспілках в перебігу Всесвітнього громадського форуму (World Social Forum), що проходив в 2004 році в Мумбаї (Mumbai, Індія) і в 2005 році в Порті Аллегре (Porte Allegre, Бразилія). Відповідно, Міжнародний день чаю в основному відзначають країни, в економіці яких стаття про виробництво чаю займає одне їх головних місць — це Індія, Шрі Ланка, Бангладеш, Непал, Китай, В’єтнам, Індонезія, Кенія, Малайзія, Уганда, Танзанія. В Європі чай став відомий з першої половини 17 століття. А одне із самих знаменитих подій в сучасній історії чаю — це «Бостонське чаювання», яке відбулося 16 грудня 1773 року, коли американські колоністи викинули в гавань Бостона ящики з чаєм в знак протесту проти введеного Великобританією податку на чай. Про користь вживання різноманітних сортів чаю написано багато наукових праць. У багатьох країнах по всьому світу існують унікальні багатовікові чайні традиції. І «День чаю» є чудова можливість згадати про них і приєднатися до численних привітань на адресу всіх тих людей, хто весь цей час працює над тим, щоб у нас на столі був цей чудовий напій.

Проснякова Л. А. Міжнародний День Чаю: історія, традиції

Проект «Сторінками історії нашого міста»

iПроектна діяльність – нині одна з найперспективніших складових освітнього процесу, тому що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції, які на Раді Європи були визначені як основні в ХХІ столітті: полікультурні, мовленнєві, інформаційні, політичні та соціальні. Самостійне здобування знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається саме через метод проекту.
Використання проектної технології у початковій школі має свою специфіку: слід враховувати вікові та психологічні особливості учнів. Усі етапи проектної діяльності повинні ретельно контролюватися вчителями, оскільки і теоретичних, і практичних знань та вмінь у молодших школярів ще мало.
Залучення молодших школярів до проектної роботи сприяє формуванню в них таких компетентностей:

    • уміння працювати в колективі;
    • уміння розділяти відповідальність;
    • аналізувати результати діяльності;
    • відчувати себе членом команди;
    • навички аналітичного погляду на інформацію;
    • здатність до адекватної самооцінки.

Пропонуємо Вашій увазі проект «Сторінками історії нашого міста»

В Україні успішно реалізується міжнародний проект соціально-фінансової освіти «АФЛАТОТ»

aflatoun_waving_squareЗа сприяння Міжнароднї фундації «Aflatoun International» (Нідерланди) в Україні успішно реалізовується проект соціально-фінансової освіти АФЛАТОТ.
Днями у Київському міському Будинку вчителя відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар із питань оптимізації взаємодії педагогів дошкільних навчальних закладів і батьків вихованців у реалізації проекту соціально-фінансової освіти АФЛАТОТ.
Регіональні координатори проекту приїхали до столиці із 16 областей України. Активну участь у семінарі взяли й педагоги міста Києва.
Сесиль Дуайн, координатор програми «Афлатот» в Європі, ознайомила присутніх із виробленою стратегією Міжнародного проекту щодо практики залучення родин до основ соціальної і фінансової освіти дітей дошкільного віку.
Програма семінару включала науково-методичну та практичну частини. Грунтовними розробками приваблювала методична виставка. Бажаючі могли отримати методичні рекомендації щодо проведення мастер-класів, тренінгів, групових та індивідуальних консультацій, ігор, фрагментів занять, міні-презентацій тематичної бібліотеки тощо.
Олена  Швачова, головний спеціаліст  відділу  дошкільної освіти  Міністерства освіти і науки України, розповіла про готовність базових дошкільних навчальних закладів до реалізації проекту.
Олена Таран, методист НМЦ дошкільної і початкової освіти Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, проаналізувала складові та форми налагодження партнерської взаємодії педагогів з родинами вихованців у рамках даного проекту.
Досвідом роботи базових ДНЗ Сумської області  щодо партнерства педагогів із родинами вихованців у системі планування освітньої роботи за проектом поділилась Лариса Міщенко, методист із дошкільної освіти Сумського Обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Людмила Мінда, методист із дошкільної освіти Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, у своєму виступі розповіла про специфіку організації та проведення Тижня фінансової грамотності у ДНЗ в рамках проекту АФЛАТОТ.
Не менш насиченою була практична частини семінару. Свій досвід роботи презентували педагоги м. Вінниця Ванда Харматова та Людмила Малафеєва.  Методист із дошкільної освіти Чернівецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Олена Савчук на прикладі гри-стратегії «У нас вдома ремонт» запропонувала дієвий засіб формування економічної компетентності батьків. Педагоги базових дошкільних навчальних закладів Києва під час групової роботи під назвою «Колесо ідей» (розробник Олена Таран) сформували рекомендації щодо взаємодії педагогів із родинами вихованців за розділами проекту АФЛАТОТ і фактично підбили підсумок науково – методичного та практичного модулів семінару.

 

Ляшенко Анна Миколаївна: переможець ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року–2017» у номінації «Початкова освіта»

lyashenko

Ляшенко Анна Миколаївна, учитель початкових класів спеціалізованого навчально-виховного комплексу «Деснянка» з поглибленим вивченням англійської мови, стала переможницею ІІ (міського) етапу Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017».
Беручи участь у конкурсі, вона актуалізувала своє педагогічне кредо: «Не важлива кількість зроблених кроків, важлива мета, з якою ти йдеш…». Найцікавішим для себе вона вважає здобуття нових знань і досвіду.
Майстер-клас Анни Миколаївни «Використання технологій латерального мислення у початковій школі» був яскравим, надихав енергією та креативністю. Вона презентувала технологію роботи «Шість капелюхів мислення» Едварда де Боно, вміло залучила учасників майстер-класу до активної діяльності, який може бути для вчителя ключем, як зробити набагато ефективнішою розумову діяльність учнів.
Анна Миколаївна – педагог і особистість, яка надихає і пробуджує дітей до творчості, навчає в атмосфері взаємоповаги, любові й добра. Саме такі враження від її уроку-мандрівки у фантастичну Мовну країну. В процесі виконання практичних завдань діти побували і в Інтернет-кафе, і в «Поетичній світлиці», познайомилися з сім’єю Займенника, писали листа Чародію й надсилали їх «Новою поштою». А як підсумок – створили Галявину вражень, яка краще усіляких промов продемонструвала: «Всі разом посадимо дерева і квіти – проллє дощик і посіє нові знання та нові досягнення».
«Йду в ногу з часом технічного прогресу, з головою пірнаю у веб технології, але разом з тим дарую дітям тепле почуття любові, додаю впевненості та спокою, адже вони чекають на пояснення ще багатьох життєво важливих істин. Моє прагнення – безперервно вчитися, змінювати світ і себе в ньому…» – переконання молодої, але впевненої у своїх силах учительки.
Вітаємо Анну Миколаївну з перемогою та бажаємо їй успіхів у ІІІ (заключному) етапі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017»!

Майстер-клас

Майстер-клас переможця ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2017» Ляшенко Анни Миколаївни

liashenko6 квітня 2017 року в cпеціалізованому навчально-виховному комплексі «Деснянка» з поглибленим вивченням англійської мови Деснянського району відбувся майстер-клас  переможця ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу  «Учитель року-2017» Ляшенко Анни Миколаївни.
У заході взяли участь лауреати та учасники ІІ (міського) туру Всеукраїнського конкурсу  «Учитель року-2017» у номінації «Початкова освіта».
Учитель початкових класів Ляшенко А.М. провела інтегрований урок математики та трудового навчання у 3 класі. Анна Миколаївна поділилася досвідом щодо здійснення предметної інтеграції, яка дає змогу учням молодшого шкільного віку висловлювати свої думки на запропоновану тему, водночас застосовувати здобуті знання, життєвий досвід, робити власні, нехай незначні, але дуже необхідні кожній дитині умовиводи і пошукові відкриття. Крім того, педагог наочно продемонструвала, як інтеграція уроків сприяє розвитку творчих здібностей учнів, уможливлює розумове навантаження дітей чергувати з творчим.

Шахові перлинки для кожної дитинки

i059804Зміни в суспільстві потребують від людини логічного мислення, вміння вирішувати різні проблеми та робити висновки, аналізувати ситуації, моделювати певну реальність та способи поведінки в ній. Гра в шахи є одним із тих засобів, що дають змогу педагогам успішно виконувати ці завдання та оптимізувати всебічний розвиток дітей.
До варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти входить освітня лінія «Шахи». Шахи для дітей – це не тільки гра, що приносить задоволення, а й ефективний засіб для розумового розвитку.
Досвід роботи ДНЗ № 770 «Шахові перлинки для кожної дитинки»